Itt a tavasz és ezzel együtt a megújulás is.
Bevezettünk egy nagyon hatékony és információáramlásban sokat jelentő alkalmazást a Trello-t.
Más dolgokra, különböző projektek menedzselésére már évek óta használjuk és a kollégák is ismerték, de nem volt annyira széles körben kihasználva.
A mostani fejlesztés lényege, hogy korábban manuálisan minden egyes napra A/4-es belső használatú nyomtatványon adtuk ki a kollégáknak melyik autónak melyik rendelést kell hová és mikor kiszállítania. Ezt a folyamatot már kb 2 éve így működtettük és rengeteg hiba lehetőség volt benne.
Jellemzően lemaradt egy rendelésszám, vagy EKÁER szám, vagy mit kell pontosan feltenni, nem voltak rajta cikkszámok, nem lehetett tudni lesz-e visszáru is vagy majd később derül ki - és még sok egyéb pici gond ami pontosan elég volt ahhoz, hogy az adott kolléga már ne tudja önállóan végezni a dolgát és várnia kellett a megfelelő információra ezzel ugye telt az idő.
A megoldás mindig is ott volt az orrunk előtt, de ugye ahhoz, hogy valamit változtassunk kell, hogy eléggé fájjon az a bizonyos szög és mivel egyre több a kiszállítandó árú most elértük ezt a pontot.
Egy fél délelőtt alatt kialakítottuk a kártyákat. Minden egyes teherautóra és a gyártásra kialakítottunk kártyákat, az összes érintett kolléga látja őket az okos telefonján. Mindenki tudja melyik tábláért vagy kártyáért felel, egymás között megtudják beszélni, ha valaki nem ért valamit -ezzel jelentősen csökkent az idő, hogy besétálnak az irodába feltartva az ott dolgozókat és nagyon egyszerű ám fontos dologra rákérdeznek.
Tehát minden napra, minden autónak folyamatosan írjuk mi a feladata. Amikor hozzá kezd egy feladathoz áthúzza, hogy folyamatban van ezáltal mindenki tudja mi történik éppen, nincs kétely, amikor készen van a kártya átmegy a készbe. A nap végén egy ellenőr átnézi a kártyákat és az addig megvalósult szállításokról a szállítókat és ha mindent rendben talál akkor az adott kártya megy is archiválásra. Ha nem akkor kommentben rákérdez mi miért nem történt meg? A komment nagyon fontos része a dolognak, mert ha nem ért valamit vagy mint korábban lemarad egy infó, akkor könnyen rá tud kérdezni és áramlik az információ.
Fontosnak tartottam ezeket leírni ötletként mindazon vevőink és beszállítóink számára is akik hasonlóan hozzánk szeretnének hatékonyságot növelni.
Sokszor a megoldás ott van előttünk csak talán picit el kell távolodni a problémától és engedni, hogy a gondolataink elszálljanak és nem elfogadni ha valami nem úgy megy ahogy szeretnénk.
Keresni kell mindig a lehetőséget a fejlődésre, nyitottnak kell lenni a változásokra. Nagyon sok ilyen kis applikáció létezik manapság melyek elérhetőek ingyenesen vagy nagy kis pénzért, érdemes utána nézni ezeknek.
Volt bennem egy pillanatra egy félelem, hogy vajon hogy fogják a kollégák fogadni? Értik-e mi a szándékom ezzel? Nagyon hamar és könnyen megértették és most már pár nap elteltével mindenki azonnal érezte a bőrén, hogy könnyebb és pontosabb és kevésbé frusztráltabb a mindennapja.
Kívánom mindannyiunknak, hogy sikerüljön így folyamatosan megújulni és fejlődést elérni.
A Fiorex csapata számára nagyon fontos, hogy minőségi szolgáltatást nyújtsunk a partnereinknek, ezt tűztük ki célul és ők cserébe folyamatosan egyre többet rendelnek amit ezúton is köszönünk.
Ha van kérdésed Trello bevezetésével kapcsolatban, vagy ötleteid további hatékonyság növelő dolgokra kérlek beszéljünk és osszuk meg egymással tapasztalatainkat. Hiszem hogy ezáltal mindannyian tudunk növekedni.
Hatékony és eredményes üzletelést mindenkinek.
Csarnai Róbert
Forrás: https://robertcsarnai.tumblr.com/post/183897922384
https://www.facebook.com/FiorexPackaging/posts/2611221075586478